Migdały – źródło wapnia i innych składników odżywczych

Nie ma wątpliwości, że warto jeść migdały. Te nasiona migdałowca nie są orzechami, ale posiadają wiele cennych składników odżywczych. Mają prozdrowotne właściwości, a kobiety w ciąży nie wyobrażają sobie pokonywania zgagi i mdłości, bez zjadania codziennie ich porcji. Migdały są bogate w wiele cennych substancji. Zawierają witaminy oraz mikro i makro elementy. Sięgają po nie chętnie osoby na diecie, gdyż dzięki zawartości błonnika zapobiegają napadom głodu. Oprócz dużej zawartości witaminy B2 i witaminy E mają w swoim składzie:

– tiaminę (B1),

– niacynę (B3),

– witaminę B6,

– foliany,

– kobalaminę (B12),

– witaminę A,

– witaminę D.

Polecane są na stres dzięki dużej zawartości magnezu i fosforu. Dostarczają również dużej dawki wapnia, żelaza, miedzi i manganu. Znajdziemy w nich również cynk, sód i potas. Świetnie sprawdzają się w diecie wegetarian.

Migdały w kuchni

Migdały wykorzystywane w kuchni to migdały słodkie. Można je zjadać na surowo i to jest najlepsza forma, gdyż po obróbce termicznej tracą wiele cennych witamin. Doskonałe jako przekąska, a po obraniu ze skórki jako dodatek do deserów i ciast. Można z nich zrobić mąkę migdałową, z której wyrabia się spody do ciast bez pieczenia. Migdały mogą posłużyć jako produkt do wyrobu mleka. Roślinne mleka domowej roboty są bardzo bogate w witaminy i składniki odżywcze. Są smaczne, a na ich podbudowie można robić koktajle, szejki i pyszne kakao. Płatki migdałowe można użyć jako ozdobę do ciast, a drobno posiekane do pożywnych śniadań z jaglanki czy płatków owsianych. Z migdałów wytwarzany jest marcepan.

Bogactwo witamin w kosmetyce

Szczególne właściwości witaminy E w które bogate są migdały, mają zastosowanie w preparatach przeciwzmarszczkowych. Pozwalają ujędrnić skórę i polepszyć jej sprężystość. Dodaje się je do kremów, balsamów i mleczek do ciała. Na zimno wytłacza się z migdałów olejek, który zawiera kwasy: oleinowy i linolowy. Olejek migdałowy to cenny produkt, który zmiękcza naskórek, tworzy ochronną warstwę i odżywia. Chętnie sięgają po nie kobiety, ale są odpowiednie również do pielęgnacji niemowląt.

Właściwości zdrowotne migdałów

Ich bogactwo witamin i składników odżywczych wpływa na poprawę wielu funkcji w organizmie. Obniżają poziom cukru i cholesterolu we krwi, zapobiegając cukrzycy i miażdżycy.  Łagodzą nerwy i stres, poprawiają wygląd skóry. Dzięki kwasom tłuszczowym korzystnie wpływają na serce. Dzięki dużej zawartości witaminy E mają działanie przeciwzakrzepowe, obniżają ciśnienie krwi i poprawiają krążenie. Spożywanie porcji migdałów warto wdrożyć w codzienny jadłospis.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *